Doğuştan dijital gençlerin teknoloji desteği olmadan eğitim hayatlarını sürdürmelerini bekleyemeyiz. Öğrenme-öğretme süreci çok boyutlu bir yapı olmakla beraber karşılıklı etkileşimin ön planda olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda öğretmenlerin sürekli kendilerini geliştirmelerini , güncel teknolojileri araştıran ve kullanan, ders içerisine uyarlayan bir idealist kişiliğe sahip olmasını beklemekteyiz. Geleneksel yöntemlerle yetiştirdiğimiz öğrencilerin çağın gereksinimlerini maalesef kazanamadığını görmekteyiz. Çok yönlü düşünme, 21.yy becerileri, STEM eğitiminin tam merkezinde bulunan web teknolojisi sürekli gelişen ve değişen eğitim sistemlerine uygun olarak tasarlandığını söyleyebiliriz. Web 2.0 uygulamaları her türlü bilgiyi ve öğretim içeriğini kolay ve hızlı ulaşılabilir bir platforma taşıyabilmektedir. Kalıcı öğrenmeleri sağlamak adına görselliğe önem vermeleri, oyunsal yöntemleri kullanmaları, sosyal mecra gibi kullanılarak etkileşim sağlanması web araçlarını cazip ve vazgeçilmez bir hale getirmiştir. Etkili öğrenme ortamlarında mutlaka etkileşimli web 2.0 araçlarının kullanılması gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder