Stem Eğitimi Modeli nedir?
Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) ve
diğer disiplinler arasında bağlantılar kurulması STEM olarak ifade
edilmektedir. Bilimin sınırlarını, sanat, bilimsel araştırma ve yenilik
arasındaki bağlantının yaratıcı potansiyelini içine alacak şekilde
genişletmektedir. Yenilikçi yeni fikirler ve yaratıcı çözümler, çoğu zaman
disiplinler arasındaki ara yüzde ortaya çıkmakta ve farklı toplumsal
düzenleyicileri kapsamaktadır. Yenilik, insanların deneyimleri, ihtiyaçları ve
sorunları ile doğrudan veya dolaylı olarak bağlantılıdır.
Stem eğitimi modeli ile
amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme
yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip
çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her
aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini
geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile
amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme
yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip
çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her
aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini
geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile
amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme
yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip
çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her
aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini
geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile
amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme
yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip
çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her
aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini
geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile
amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme
yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip
çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her
aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini
geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile
amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme
yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip
çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her
aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini
geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Ülkeler
2.dünya savaşı sonrası bilimsel araştırma,teknolojik kalkınma konusunda
birbirleriyle yarış haline girmiştir. Bu durum ise rekabeti beraberinde
getirmiştir. Dünyada bir alanda uzman olmak veya lider olmak ülkeler için
önemli olduğundan dolayı bilim insanları yetiştirilmeye ve teknolojiye önem
verilmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda ise ülkelere göre farklı görüşler
olmasına rağmen ortak amaçları ülkelerinin geleceği için çalışmaların
sürdürülebilir olmasıdır. Erken yaşta çocukların üretim odaklı becerileri
kazandırmalarını hedef ederek eğitim sistemlerine entegre etmişlerdir. Amaç
ise; Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarını iç içe
kullanarak yeni bir ürün ortaya koyarak ülkelilerinin ekonomisine fayda
sağlamaktır. Bu bağlamda düşünüldüğünde ülke geleceğinde aktif rol
üstlenmesidir.
STEM
eğitiminin iki temel amacı olduğunu belirtebiliriz. Bu amaçlardan birincisi,
üniversite düzeyinde bu disiplinlerde meslek seçecek öğrenci sayısını
arttırmak, ikincisi ise öğrencilerin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik
disiplinlerindeki temel bilgi düzeylerini arttırarak bu disiplinler ile ilgili
problemleri çözmek için günlük yaşamlarında yaratıcı çözümler uygulamalarını
sağlamaktır. Özet olarak belirtirsek STEM eğitimi; Meslek seçiminde yardımcı
olmak ve disiplinler arası bir öğrenim yaklaşımı olarak belirtebiliriz.
Eğitimdeki en önemli kazanımı ise teorideki veriler doğrultusunda ve 21. Yüzyıl
becerilerine yatkın yeni ürün ortaya koymaktır.
Aşağıda 5 Günlük Bir STEM Eğitimi Ders Planı Mevcuttur;
STEM alanında en büyük sıkıntı çekilen alan ise değerlendirme ve puanlandırma işlemidir.Performans
değerlendirme süreci sınıf içi performans, performans görevi ayrımıyla ele
alınır. STEM etkinlikleri için performans, öğrencilerin etkinlik boyunca ilgili
ders kapsamında sergilediği tutum, davranış ve akademik özellikleri ifade eder.
Bunlar:
a)
Etkinliği kavrama
b)
Etkinliklere katılım
c)
Grup içinde ve grup dışında çalışma
d)
Davranış
e)
Ödev
f)
Etkinliğe hazırlıklı gelme (ders araç-gereçleri, kaynaklar, vs)
g)
Etkinliği sunma,raporlama,diğer kişilere benimsetme vb.
Performans görevleri, programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme,
yaratıcılık, araştırma gibi öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinimsel
becerilerini kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürün ortaya koymasını
gerektiren çalışmalardır. Öğretmen rehberliğinde yapılır.
Bu
bağlamda,
· Performans
görevleri öğretmen gözetiminde verilir.
· Araştırma
ve veri toplama hazırlıkları sınıf dışında gerçekleştirilebilir.
· Ürünü
oluşturma ve sonuçlandırma aşamaları sınıf içinde
gerçekleştirilmelidir.
·
Öğrencinin performans görevini yaparken
sergilediği performans,
öğretmen
tarafından gözlenebildiğinden süreç, daha sağlıklı değerlendirilir.
Stem eğitimi modeli ile amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Stem eğitimi modeli ile amaçlanan öğrencilerin işin içinde yetişmesi,problemlere çözüm üretebilme yeteneği kazanabilmeleri,analitik düşünebilmeleri,inovasyon yapabilmeleri,ekip çalışmasına uygun olarak yetişebilmeleri, proje odaklı çalışıp bunun her aşamasında sanki bir bilim adamıymış gibi donanımlı olması , dil yeteneğini geliştirmesi gibi bir çok yönden gelişiminin sağlanmasıdır.
Ülkeler 2.dünya savaşı sonrası bilimsel araştırma,teknolojik kalkınma konusunda birbirleriyle yarış haline girmiştir. Bu durum ise rekabeti beraberinde getirmiştir. Dünyada bir alanda uzman olmak veya lider olmak ülkeler için önemli olduğundan dolayı bilim insanları yetiştirilmeye ve teknolojiye önem verilmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda ise ülkelere göre farklı görüşler olmasına rağmen ortak amaçları ülkelerinin geleceği için çalışmaların sürdürülebilir olmasıdır. Erken yaşta çocukların üretim odaklı becerileri kazandırmalarını hedef ederek eğitim sistemlerine entegre etmişlerdir. Amaç ise; Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarını iç içe kullanarak yeni bir ürün ortaya koyarak ülkelilerinin ekonomisine fayda sağlamaktır. Bu bağlamda düşünüldüğünde ülke geleceğinde aktif rol üstlenmesidir.
STEM eğitiminin iki temel amacı olduğunu belirtebiliriz. Bu amaçlardan birincisi, üniversite düzeyinde bu disiplinlerde meslek seçecek öğrenci sayısını arttırmak, ikincisi ise öğrencilerin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerindeki temel bilgi düzeylerini arttırarak bu disiplinler ile ilgili problemleri çözmek için günlük yaşamlarında yaratıcı çözümler uygulamalarını sağlamaktır. Özet olarak belirtirsek STEM eğitimi; Meslek seçiminde yardımcı olmak ve disiplinler arası bir öğrenim yaklaşımı olarak belirtebiliriz. Eğitimdeki en önemli kazanımı ise teorideki veriler doğrultusunda ve 21. Yüzyıl becerilerine yatkın yeni ürün ortaya koymaktır.
Aşağıda 5 Günlük Bir STEM Eğitimi Ders Planı Mevcuttur;
a)
Etkinliği kavrama
b)
Etkinliklere katılım
c)
Grup içinde ve grup dışında çalışma
d)
Davranış
e)
Ödev
f)
Etkinliğe hazırlıklı gelme (ders araç-gereçleri, kaynaklar, vs)
g)
Etkinliği sunma,raporlama,diğer kişilere benimsetme vb.
Performans görevleri, programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme,
yaratıcılık, araştırma gibi öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinimsel
becerilerini kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürün ortaya koymasını
gerektiren çalışmalardır. Öğretmen rehberliğinde yapılır.
Bu
bağlamda,
· Performans
görevleri öğretmen gözetiminde verilir.
· Araştırma
ve veri toplama hazırlıkları sınıf dışında gerçekleştirilebilir.
· Ürünü
oluşturma ve sonuçlandırma aşamaları sınıf içinde
gerçekleştirilmelidir.
·
Öğrencinin performans görevini yaparken
sergilediği performans,
öğretmen
tarafından gözlenebildiğinden süreç, daha sağlıklı değerlendirilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder