BU PROJE HAKKINDA
Giriş
Bu salgın zamanında her şey temassız dönüyor. Bugün, yüzünüze sisteme beslenenlerden
biriyle eşleşirse bir kapının kilidini açan yüz tanıma teknolojisine dayalı dokunmasız bir
güvenlik sistemi yapacağız.
Çocuklar için Scratch tabanlı bir grafik programlama yazılımı olan PictoBlox'taki
Yüz Algılama özelliğini kullanarak PictoBlox'ta kapının kilidini açacağız.
Buradan indirebilirsiniz.
Hadi başlayalım.
Yapı Rehberi
Adım 1: Ön Koşullar
Kendi logo testinizi yapmak için aşağıdakilere ihtiyacınız olacak:
- Kameralı bir dizüstü bilgisayar veya bilgisayar
- Eğer indirebileceğiniz PictoBlox, son sürümü burada .
- İyi bir İnternet bağlantısı
Adım 2: Projeyi Kurmak
PictoBlox'u açın.
En yeni AI ve ML uzantısıyla çalışmak için iki şeyi aklınızda tutmanız gerekir.
- Bilgisayarınızın internete bağlı olduğu
- PictoBlox'a giriş yapmanız gerekiyor.
Uzantı Ekle düğmesine tıklayın ve Yüz Algılama uzantısını seçin.
Ayrıca Tobi'yi yardımcımız olarak kullanacağız, böylece konuşturacağız. Böylece, Tobi'yi konuşturmak için metinden konuşmaya uzantısını ekleyelim.
Adım 3: Otomatik Kapı Kilit Açma Sistemi için Sahne Kurulumu
- Önce projenin ana unsuru olan kapıyı ekleyelim. Kapıyı fon olarak kullanacağız . İndirmek için burayı tıklayın .
- Şimdi, Bir Arka Plan Seç düğmesine gidin ve Arka Planı Yükle'ye tıklayın.
- Bize kapının açılıp kapandığını gösteren görselliği verdiği için kapının tüm resimlerini yükleyin.
- İçe aktarılıncaya kadar bir süre bekleyin.
- Artık projeye yüklenen tüm kapı görüntülerine sahibiz. Düz zemini kaldırabilirsiniz.
- Kapının ilk kostümünü seçtiğinizden emin olun , eğer değilse ileride aynısını aramayacaksınız.
- Şimdi Tobi'yi sol alt köşeye taşıyalım.
- Bizim durumumuzda topu kullanarak küçük bir düğme ekleyelim.
- Böylece, Bir Sprite Seç düğmesine tıklayın ve kütüphaneden top hareketli grafiğini seçin. İstediğiniz rengi seçebilirsiniz. Ayrıca kapının yanına koyalım ve boyutunu küçültelim.
Adım 4: Yüzü Sisteme Saklama
Yüzümüzü belleğe beslemek için senaryoyu yazarak başlayalım .
- Bu nedenle, Tobi'nin sprite'ı tıklayın.
- Olaylar paletinden boşluk tuşuna basıldığında bloğu yerleştirin ve açılır menüden boşluk seçin.
- Şimdi, kullanıcıya kameraya bakması talimatını vermek için Tobi'ye ihtiyacımız var.
- Bu nedenle, Looks paletinden bir söz bloğu yerleştirin ve verilen boşluğa "Lütfen kameraya bakın" yazın.
- Tobi'nin bunu yüksek sesle söylemesini sağlamak için, metin okuma paletinden konuşma bloğu yerleştirin ve aynısını ona yazın.
- Şimdi, kameraları açmamız gerekiyor, dolayısıyla Yapay Zeka paletinden, % 0 şeffaflık bloğu ile açılış videosunu sahneye yerleştirmeliyiz .
- Kameranın analiz etmesine ihtiyacımız var, bu nedenle Kontroller paletinden bir bekleme bloğu ekleyip verilen alana 3 yazın.
- Kullanıcıdan biraz beklemesini isteyelim.
- Söyle ve konuş bloğunu çoğaltın ve verilen her iki boşluğa da Analiz yazın.
- Bu durumda kullanıcı imajını sınıf olarak ekleyeceğiz.
- Bu nedenle, kameradan gelen add class 1'i yerleştirin ve verilen boşluğa kullanıcı adını yazın.
- Sonra, Tobi'nin kullanıcıya yüzün saklandığını garanti etmesini istiyoruz. Böylece, yine aynı için söyle ve konuş bloğunu kullanın ve verilen boşluğa Face yazın.
- Son olarak, yüz kaydedildikten sonra, kamerayı kapatmamız gerekiyor, dolayısıyla Yapay Zeka paletinden, videoyu% 0 şeffaflık bloğu ile sahneye yerleştirip açılır menüden kapatmalıyız.
Adım 5: Tobi Conversate Yapmak
Şimdi Tobi'yi kullanıcılara tanıtmak için senaryoyu yazmaya başlayalım.
- Yeşil bayrağa her tıklandığında programı çalıştırmak için , Olaylar paletinden bayrak tıklandığında bir şapka bloğu yerleştirin .
- Şimdi önce kamerayı açmamız gerekmiyor, bu yüzden Yapay Zeka paletinden videoyu% 0 şeffaflık bloğu ile sahneye yerleştirip açılır menüden kapatıyoruz.
- Ardından, metinden konuşmaya paletinden, engellenecek bir ses ayarı yerleştirin ve açılır menüden tenörü seçin.
- Şimdi, kapının kapalı olduğundan emin olmak için onu varsayılan fon olarak yapmamız gerekiyor. Bu nedenle, görünüm paletinden engellemek için bir anahtar arka planı yerleştirin ve açılır menüden kapı_1'i seçin.
- Şimdi Tobi'yi konuşturalım.
- Görünümler paletinden bir söz bloğu yerleştirin ve Merhaba! Ben verilen alanda Tobi'yim.
- Tobi'nin bunu yüksek sesle söylemesini sağlamak için, metin okuma paletinden konuşma bloğu yerleştirin ve aynısını ona yazın.
- Kullanıcı yeşil bayrağa her tıkladığında kapıyı kapalı gibi yapmak için arka plana gidin, bayrak tıklandığında şapka bloğunu sürükleyip bırakın.
- Görünüm paletinden anahtar arka plan bloğunu yerleştirin ve açılır menüden kapı_1'i seçin.
- Mavi butona bastığımızda tüm yüz görüşmesini ve kapı sekansını gerçekleştireceğiz. Öyleyse kullanıcılarımıza da aynı talimatı verelim.
- Yukarıdaki iki bloğu çoğaltın ve yazın lütfen verilen boşluktan kapıya erişmek için mavi düğmeye basın.
Komple komut dosyası şöyle görünür:
Adım 6: Yüz Algılama Kullanarak Kapının Kilidini Açma
Şimdi, butona tıklandığında ne olacağı ile ilgili script yazalım.
- Böylece top sprite gidin. İsterseniz yeniden adlandırabilirsiniz.
- Bu sprite tıklandığında, kullanıcının kapıya erişmeye çalıştığı mesajını yayınlamamız gerekir.
- Bu nedenle, bu hareketli grafik, Etkinlikler paletinden şapka bloğuna tıkladığında yerleştirin.
- Ve yayın bloğu. Kapı Erişimini yayın bloğunun açılır menüsüne yeni mesaj olarak yazın.
Şimdi düğmeye basıldığına göre, kapıya ne olacağıyla ilgili senaryoyu yapalım.
- Böylece Tobi Sprite'a geri dönün.
- Yayın mesajı şapka bloğunu sürükleyip bırakın ve açılır menüden Kapı Erişimi'ni seçin.
- Tobi'yi kullanıcıyı kameraya bakması için yönlendirelim, böylece söz ve konuşma bloğunu yerleştirip verilen her iki boşluğa da “Lütfen kameraya bakın” yazalım.
- Şimdi, kamerayı AÇalım. Böylece, videoyu% 0 şeffaflık bloğu ile sahneye yerleştirin.
- Kameranın analiz etmesine ihtiyacımız var, bu nedenle Kontroller paletinden bir bekleme bloğu ekleyip verilen alana 3 yazın.
- Kullanıcıdan biraz beklemesini isteyelim.
- Söyle ve konuş bloğunu çoğaltın ve verilen her iki boşluğa da Analiz yazın.
- Şimdi, yüzü sınıfta kayıtlı olanla eşleştirmek için yüz eşleştirmeyi Yapay Zeka paletinden kamera bloğuna yerleştirin.
- Şimdi, yüz eşleşirse, Tobi'nin yüzün eşleştiğini ve kapının açıldığını söylemesine ihtiyacımız var.
- Bu nedenle, Events paletinden bir if-else bloğu yerleştirin.
- Yapay Zeka paletinden tespit edilen 1 sınıftır.
- Şimdi, Tobi'nin yüzün Eşleştiğini ve eve hoş geldiniz demesini sağlamak için, bir çift söz ve konuşma bloğu koyun ve Yüz eşleşti yazın! Eve hoş geldiniz! Her iki boşlukta da.
- İstersen Tobi'nin de adını söylemesini sağlayabilirsin.
- Şimdi, Kapıyı açmak için. Bir tekrar bloğu yerleştirin ve verilen boşluğa 12 yazın.
- Görünüm paletinden sonraki arka plan bloğunu yerleştirin.
- Zemin değişikliğini görünür kılmak için 0,1 saniye bekleyin.
- Şimdi, ya yüzler uyuşmuyorsa? Tobi'ye Face dint'in eşleştiğini söyleteceğiz ve kullanıcıdan sahibiyle tekrar iletişime geçmesini isteyeceğiz.
- Bu nedenle, diğer kol yerine blok söyleyin ve konuşun ve "Yüz eşleşmedi, lütfen sahibiyle iletişime geçin veya tekrar deneyin" yazın. her iki alanda da.
- Ayrıca, kamerayı KAPALI duruma getirmemiz gerekiyor, dolayısıyla Yapay Zeka paletinden, açılış videosunu% 0 şeffaflık bloğu ile sahneye yerleştirip açılır menüden kapatmalıyız.
Yüz Algılama Kullanarak Kapı Kilidini Açma Komut Dosyası | İndir |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder